Karma to Burn

Betreed het podium en praat over alles wat je maar interesseert of bezig houdt. Opgelet: kritiek is toegestaan!

Karma to Burn

Berichtdoor anrepta op 22 Jul 2010, 21:48

Onlangs zag ik in de platenwinkel een plaat staan met een opmerkelijke cover, die iedereen hier wel onmiddelijk zal herkennen:
Afbeelding
De teksten zijn uiteraard wat veranderd ten opzichte van het origineel. Op de foto die ik trok is het niet zo goed te zien, maar het boek dat de doodgraver vastheeft is nog steeds de Absinthe Bible. Bovenaan staat de titel van het album in plaats van 'Messieurs, c'est l'heure!'. Onderaan staan de teksten "Chacun mérite un regard, mais ne pas forcément une résponse" (sic) aan de linkerkant en "Cité de Morgantown WV" (West Virginia, vanwaar de band afkomstig is) aan de rechterkant.
Het vinyl is heel toepasselijk groen, met een zwart gevlamd motief erin. En de muziek vind ik uitermate genietbaar, maar dat is natuurlijk subjectief. Het heeft veel weg van een instrumentale versie van Kyuss, met veel ritmewisselingen waardoor het nooit saai wordt.
Gebruikers-avatar
anrepta

Re: Karma to Burn

Berichtdoor anrepta op 26 Jul 2010, 18:17

Natuurlijk zijn jullie allemaal aan het wachten op een foto van de plaat zelf om een reactie te schrijven:
Afbeelding
Ik kan ook nog meegeven dat de ontwerper van deze cover art Alexander von Wieding is.
Gebruikers-avatar
anrepta

Berichtdoor Nico op 27 Jul 2010, 10:47

Karma To Burn is de laatste tijd idd serieus aan het opkomen. Ze waren vorige keer op Rock Herk, een gratis festival in Limburg.

Verder is het grappig aan Karma To Burn dat ze hun liedjes geen titels geven, maar gewoon nummeren. Thirty Four, 20, Twenty-Eight, ... Dit allemaal omdat één van hun bandleden dyslectisch is, dus dat is puut praktisch gedaan ;)
Nico

Berichtdoor anrepta op 27 Jul 2010, 20:22

Jammer dat ik dat optreden gemist heb, maar deze zaterdag komen ze opnieuw naar België, ditmaal in Waarschoot op het Roadkill Festival.
Hun populariteit is waarschijnlijk te verklaren door hun reunie en de bijbehorende nieuwe plaat, die ik echter nog niet in mijn bezit heb.
Gebruikers-avatar
anrepta

Terug naar Het podium