anrepta schreef:Ach je hebt gelijk, mijn excuses. Mijn hele betoog is eigenlijk eerder tegen Gert Strand en zijn commerciele onwaarheden gericht dan tegen jou.
Zo weet je meteen ook wat een kenner daarvan vindt, als ik mezelf een kenner mag noemen tenminste.
Hallo anrepta, excuses natuurlijk akzepteerd, ik weet natuurlijk dat ik op ieder gebied, hetzij absint, hetzij whiskey, hetzij cognac met essences op kritiek rekenen kan en je kan geen ambachtelijk gemaakte absint, whiskey, cognac enz. met essences namaken. Commerciele dranken zijn wat anders, die worden meestal ook met essences gemaakt. Bij veel van de door mij verkochte essence heb ik de ervaring gemaakt dat daar een goed produkt uit komt. Ik weet een beetje wat van whiskey en de whiskey die ik met essence gemaakt hebt kan met de commerciele meehouden, niet met de whiskey van de kleine whiskeystoker, waar ik ook een paar flessen van staan heb.
Een whiskey van alcohol en essence kost noch geen 5 euro per liter, de whiskey van de kleine whiskeystoker vanaf 80 euro. Nu kom ik op het punt, je kan die niet met elkaar vergelijken, je mag die niet met elkaar vergelijken. Ik drink beide, de een als glaasje na het werk, de ander als ik mezelf verwennen wil en de rust heb daarvan te genieten.
Ik hoop dat we hiermee de diskussie afsluiten kunnen, ik drink 'savonds na het werk een glaasje "nep"absint en als ik dan maar echt tijd en rust heb probeer ik een of meer van die bijzonder absint die hier in het kleine maar fijne absint forum beschreven worden.
Met vriendelijke groeten
Simon