Stel je voor...

Stel jezelf even kort voor, als je hier nieuw bent. Zo weten we meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.

Re: Stel je voor...

Berichtdoor anrepta op 24 Mrt 2010, 23:06

Ach je hebt gelijk, mijn excuses. Mijn hele betoog is eigenlijk eerder tegen Gert Strand en zijn commerciele onwaarheden gericht dan tegen jou.
Zo weet je meteen ook wat een kenner daarvan vindt, als ik mezelf een kenner mag noemen tenminste.
Gebruikers-avatar
anrepta

Berichtdoor Stijn op 24 Mrt 2010, 23:08

Dit forum is er voor zij die alles weten van echte absint én voor zij die erover willen leren, dus stel ik voor dat je begint bij het begin.

Op http://absintblog.be vind je alleszins een hoop uitleg over absint. Ik zou aanraden te beginnen met de bondige FAQ (veelgestelde vragen) op http://absintblog.be/absint-faq/

Voorts kun je nog lezen over:
* http://absintblog.be/distillatie-van-absint/ door (ex-)absintdistilleerder S. Helfrich
* http://absintblog.be/de-geschiedenis-van-absinthe/

De rest van deze blog is niet verplicht ;)

En als je dan nog vragen hebt, kun je ze op dit forum stellen.

Alleen ben ik er wel zeker van dat je met essenties en absint kits op dit forum nergens komt, net zomin als dat je bij een echte Schot zult moeten afkomen met whisky kits of boil-your-own-whisky schemes. Het lijkt me ook allemaal nogal onverantwoord, maar dat is even mijn persoonlijke mening.
Quand mon verre est vide, je le plains;
Quand mon verre est plein, je le vide.
Gebruikers-avatar
Stijn
Beheerder

Berichtdoor party-man op 24 Mrt 2010, 23:33

anrepta schreef:Ach je hebt gelijk, mijn excuses. Mijn hele betoog is eigenlijk eerder tegen Gert Strand en zijn commerciele onwaarheden gericht dan tegen jou.
Zo weet je meteen ook wat een kenner daarvan vindt, als ik mezelf een kenner mag noemen tenminste.

Hallo anrepta, excuses natuurlijk akzepteerd, ik weet natuurlijk dat ik op ieder gebied, hetzij absint, hetzij whiskey, hetzij cognac met essences op kritiek rekenen kan en je kan geen ambachtelijk gemaakte absint, whiskey, cognac enz. met essences namaken. Commerciele dranken zijn wat anders, die worden meestal ook met essences gemaakt. Bij veel van de door mij verkochte essence heb ik de ervaring gemaakt dat daar een goed produkt uit komt. Ik weet een beetje wat van whiskey en de whiskey die ik met essence gemaakt hebt kan met de commerciele meehouden, niet met de whiskey van de kleine whiskeystoker, waar ik ook een paar flessen van staan heb.
Een whiskey van alcohol en essence kost noch geen 5 euro per liter, de whiskey van de kleine whiskeystoker vanaf 80 euro. Nu kom ik op het punt, je kan die niet met elkaar vergelijken, je mag die niet met elkaar vergelijken. Ik drink beide, de een als glaasje na het werk, de ander als ik mezelf verwennen wil en de rust heb daarvan te genieten.
Ik hoop dat we hiermee de diskussie afsluiten kunnen, ik drink 'savonds na het werk een glaasje "nep"absint en als ik dan maar echt tijd en rust heb probeer ik een of meer van die bijzonder absint die hier in het kleine maar fijne absint forum beschreven worden.

Met vriendelijke groeten

Simon
party-man

Berichtdoor Maria op 25 Mrt 2010, 07:57

Hallo iedereen,

Ik ben Maria (ook al staat er op mijn pas een jongensnaam), ik tel 21 lentes en ik woon in Bruges La Morte.

Absintliefhebber, ik ben bekend met de grote lijnen van de geschiedenis (en sommige kleintjes), maar op gebied van hedendaags spul beschouw ik mezelf als een complete leek.

Andere interesses omvatten literatuur (voor 't moment een combinatie van Woolf, Mann en Zwigtman), geschiedenis (Van Oostrom houd me op dat gebied wel even bezig), muziek (goth/punk/industrial/klassiek/pop/... Bowie en Siouxsie zijn m'n grootste idolen) en in mindere mate, film (laatst gezien: Von Triers AntiChrist).

Nieuwsgierige aagjes mogen altijd vragen stellen. ;)
Maria

Berichtdoor Stijn op 25 Mrt 2010, 08:56

Welkom Maria! Fijn dat je je weg hiernaartoe gevonden hebt. Heb je overigens nog reacties gehad op je lezing?
Gebruikers-avatar
Stijn
Beheerder

Berichtdoor Maria op 27 Mrt 2010, 01:44

Stijn schreef:Heb je overigens nog reacties gehad op je lezing?

Jawel! Bepaalde mensen hebben zelfs de moeite gedaan om achteraf nog een mailtje te sturen met een dankwoordje, dus ik ben best wel tevreden.

Ik mag mijn flessen volgende week trouwens weer bovenhalen, ze hebben me gevraagd om absintbar te houden op hun Bal Bizar. 'k Zal 't misschien nog leren ;) .
Maria

Berichtdoor absinTon op 01 Mei 2010, 16:36

Hallo mede absinthe-liefhebbers,

Mijn naam is Ton Akveld (aka netton, absinTon, typoton), en een aantal van jullie kennen mij al van facebook: http://www.facebook.com/?ref=home#!/Ton.Akveld?ref=profile.
Enkele maanden geleden ben ik, uit frustratie omdat hij ermee was opgehouden, begonnen met het overnemen van Helfrich Absinthe en deze godendrank zal binnenkort het licht (weer) zien :mrgreen: .
Mijn avonturen hieromtrent zijn te volgen op http://www.akvelds.nl/.

Met vrolijke groet,

Ton
elke dag dronken is ook en geregeld leven
Gebruikers-avatar
absinTon

Berichtdoor Stijn op 02 Mei 2010, 00:52

Van harte welkom, Ton, en veel succes met de wederopstanding van de Absinthe Helfrich! Ik kijk er heel erg naar uit :)
Gebruikers-avatar
Stijn
Beheerder

Berichtdoor JetztBinIchInAllem op 02 Mei 2010, 20:45

Welkom!

'K hou je site in het oog!
JetztBinIchInAllem

Re: Stel je voor... Kaerel

Berichtdoor Kaerel op 06 Sep 2010, 23:06

Beste mensen van het absinthia forum,

Mijn naam is Carlos, 39 jaar, woonachtig in Lelystad. Ik heb een Spaanse nationaliteit, maar woon praktisch mijn hele leven hier in Nederland.
Ik heb vorig jaar jaar mijn eerste absint gedronken, en sindsdien vele merken geproefd en enkele leuke lepels en glazen aangeschaft. Ik ben in februari dit jaar voor een tijd gestopt met de Groene Fee, maar sinds een aantal weken ben ik weer verder gegaan met mijn ontdekking van dit wondere groene drankje. Ik hoop mijn ervaringen hier met jullie te kunnen delen.

groet,

Kaerel, aka Carlos
Kaerel

Berichtdoor Stijn op 07 Sep 2010, 09:02

Welkom Carlos! Laat je door de stiltes die op dit forum soms hangen niet afschrikken, er valt heel wat te ontdekken in de wereld van absint.
Gebruikers-avatar
Stijn
Beheerder

Berichtdoor anrepta op 07 Sep 2010, 12:22

Welkom op het forum, Carlos. Welke soorten heb je al geproefd? En welke daarvan vond je de moeite waard?
Gebruikers-avatar
anrepta

Berichtdoor kampsie1 op 07 Sep 2010, 19:00

Hallo,

Ik ben Harald, jaaaaaren geleden dronk ik nog wel eens een lekker absintje. Opeens kreeg ik dit jaar er weer zin in, maar kan nergens de absint vinden die ik toen dronk en wat ik nu ook proef, ik wil mijn oude merk. Ik weet alleen niet meer hoe het heet en waar te verkrijgen.

Na een hoop googlen, vond ik een foto. Kunnen jullie me verder helpen?
Het gaat om de middelste fles met de kale oude man.

Wie o wie?
Afbeelding
kampsie1

Berichtdoor anrepta op 07 Sep 2010, 20:11

Welkom Harald, het is een hele geruststelling te horen dat die fles werkelijk nergens meer te krijgen is - het is namelijk geen absint, in tegenstelling tot wat op het etiket vermeld staat.
Gebruikers-avatar
anrepta

Berichtdoor anrepta op 07 Sep 2010, 20:12

De andere flessen op die foto zijn overigens ook geen absint...
Gebruikers-avatar
anrepta

Berichtdoor kampsie1 op 07 Sep 2010, 20:23

Ja, ik weet dat de kenners het geen absint vinden, maar die middelste vindt ik heerlijk.

Een goede echte absint is hier bij de slijters ook niet te krijgen.
kampsie1

Berichtdoor Kaerel op 07 Sep 2010, 23:10

Bedankt mensen. Ik ben wat betreft introducties misschien wat aan de abrupte kant. Ik zie trouwens genoeg posts hier waar ik op kan reageren, en waar ik mijn steentje aan kan bijdragen.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik sinds vorig jaar de volgende merken (lees: half liter flessen) geproefd heb:

- Helfrich verte
- Montmartre
- Duplais Balance
- Kübler
- Deva Absenta
- Francois Guy
- Jade Nouvelle Orleans
- Obsello
- Akveld Verte

Van de hierboven vernoemde merken vond ik Duplais Balance, Obsello, Akveld en Helfrich Verte toch de lekkerste.
Verder heb ik talloze kleine flesjes geproefd, zoals de
- Brevans HR Giger
- Mansinthe
- Absinthe Angelique
- Roquette 1797
- Absenta Montana
- Eichelberger
- Doubs Mystique
Kaerel

Vorige

Terug naar De inkomhal